dimecres, 12 de desembre de 2007

Revolució motoritzada

Malgrat tenir una quantitat de vehicles (13.395) superior a la d’habitants (10.553), els veïns de Font de la Guatlla es desplacen pràcticament amb servei públic. Ben connectat amb les línies 1 i 3 de metro i els Ferrocarrils de la Generalitat a Plaça Espanya, i amb diverses línies d’autobusos (les línies 9, 109, 50, 91, 37…) pròximes al barri, els guatllencs es mouen per Barcelona amb servei públic.

Però a partir de l’1 de gener, aquest desplaçament per la ciutat s’encarirà una mica més. Tan habitual com el raïm de cap d’any, el preu del transport s’encareix un any més. Motiu: adequar-se a l’índex de preus de consum (IPC) –que ara mateix es troba al 4,1%- que puja com l’escuma. El problema és que els sous no són escumosos i aquesta pujada del bitllet del servei públic és un altre pas enrere per arribar a final de mes.
El bitllet més utilitzat que més s’encareix és la T-10, amb un increment del 4,35% passa de 6,90 euros a valdre 7,20. És més, en només 5 anys s'ha encarit un 24% (dels 5,20 euros del 2003, als 7,20 del pròxim 2009). L’altre abonament que pateix una pujada substancial és la T-Dia, molt utilitzat per turistes, que puja un 4,76% i passa de 5,25 euros a 5,50. Uns turistes que actualment ja paguen 19 euros per un bitllet del Bus Turístic. Una mina d’or per TMB.

Indirectament Font de la Guatlla pateix (o es beneficia) d’aquest sector turístic ja que es troba en una de les principals zones turístiques de la ciutat. Per tant un increment de preus cap a uns turistes que es poden explotar sense límit, també repercuteix a una sèrie de serveis (restauració, museus…) del barri que tenen als estrangers com a principal clientela.

Amb l’IPC al 4,2%, i amb un increment del 4,2% en el conjunt dels bitllets, sembla ser que TMB vol fer-se el seu “agost” a costa d’aquells ciutadans que fan cas de la premissa municipal de fer ús del servei municipal. Com cada any, després de menjar-nos els dotze grans de raïm, ens tocarà resignar-nos o fer-nos usuaris del Bicing –que ha instal·lat recentment una estació propera al barri- i esperar que l’IPC no afecti al món ciclista. Si no, els 10.000 habitants d'aquest barri faran cas omís de les ordenances més ecologistes de l'Ajuntament i agafaran els més de 13.000 vehicles per envair l'asfalt de Barcelona. Senyor Hereu i senyora Mayol, quedeu advertits.

2 comentaris:

Dani Ponsiko ha dit...

Clar que sí, que els hi quedi clar a aquest parell que els de la Guatlla som molt forts!!!

Visca el barri! (Encara que no hi visqui, és i serà el meu barri)

xavier pericay ha dit...

Hola, Jaume,

Has fet un bon comentari. Força ben escrit i amb un recurs adequat dels mitjans al teu abast. Potser has abusat una mica dels links, però el cert és que has sabut diversificar-ne les fonts. Una observació, però: si el link conté ja la dada -el nombre de vehicles, per exemple-, no té sentit que repeteixis la dada al text.

Cordialment,

Xavier